dinsdag 1 december 2020

Hier en daar een bui

De mens lijdt het meest... Het regenfront van vandaag hangt precies boven Nijmegen. En blijft daar op de een of andere manier ook. Toen er vannacht een hoosbui boven Utrecht losbarstte keek ik weer zorgelijk naar de Buienradar en appte ik nog naar Hani501: ‘Zullen we een uurtje later? Vanaf 12 uur lijkt het droog.’ Maar voor haar kon dat niet. Zij gaat al rond 08 uur in Heerenveen op de trein. Jeetje.

Het is wel een les. Als ik niet steeds naar de buienradar keek zou ik alles niet weten. En wat heb je er aan want het klopt ook nog eens heel vaak niet.

Wandelen met slecht weer is geloof ik niet helemaal mijn ding. Mijn nieuwe regenwinterwandeljas is mooi en lekker warm. Dat wel. Dat is fijn. Maar met ook nog mijn teddy vestje blijk ik er toch niet goed in te passen. En het teddy vestje past ook niet in mijn mini rugzakje. Zo is er altijd wat.

Geen opmerkingen: