donderdag 17 december 2020

In het bos

Om 12 uur uur word ik wakker uit mijn doorwaakte nacht en anderhalf uur later rijd ik naar Hoenderloo, naar M. in haar chalet. 

Dit is het uitzicht uit haar chalet. Fantastisch vind ik het. Hier is geen corona. Dat zeg ik nu wel, maar zeker weet je dat natuurlijk niet. De meeste caravans zijn dan wel niet bewoond in deze tijd van het jaar, maar toch is ook hier en daar overdadige kerstverlichting. Een van de chalets zit propvol gezellige mensen.

We praten er over het leven en over de dood. Over vrede hebben met de dood. Of geloof daarbij hoort. Dat geloof ik niet. Vredig heengaan kan volgens mij ook heel goed zonder god. En we halen herinneringen op aan hen die al gingen. Hoe het was toen ze gingen. We raken in de levensfase dat we langzaamaan ervaren raken, en onze leeftijdsgenoten ons gaan ontvallen.. 

Geen opmerkingen: