vrijdag 2 april 2021

Airfryer

Op het kleine aanrecht in ons Texelse huisje staat een airfryer. Een enorme sta-in-de-weg. Maar nu het ‘bonte avond’ is gaat Bobby ons patat met gebakken vis bereiden. Fish & chips. Zus4 adviseert al een tijdje dat ik aan de airfryer moet. Maar ik heb een reserve tegenover nieuwe apparaten waar ik vanuit mijzelf geen behoefte aan heb, en tegenover gebruiksaanwijzingen. Bobby leest en volgt zo’n gebruiksaanwijzing gewoon. 

Dus ik ga het meebeleven. Leermomentjes. Terwijl Bobby in De Koog diepvriesfriet en vis van de visboer gaat halen kijk ik vast instructiefilmpjes - natuurlijk van andere en digitalere airfryers dan we hier hebben. Ik zie een waarin je een mandje in een mandje kunt doen en de patat en de vis tegelijk kunt airfryen. Maar zo’n extra mandje zie ik niet bij onze airfryer

En volgens onze handleiding moet er een eetlepel olie bij de patat, terwijl dat bij het instructiefilmpje niet hoeft. Kortom, het leidt tot veel discussie bij het bereiden bij de vis & chips. Het is een heerlijke bonte avond, maar zeg nu eerlijk: vinden we deze airfryer-patat nu lekkerder dan oven-patat? 

Geen opmerkingen: