woensdag 14 april 2021

Pilot

Natuurlijk kan ik het niet laten, ik ga meedoen met de pilot museumbezoek volgende week. Ik bekijk het lijstje deelnemende musea en besluit tot het Drents Museum in Assen. Kan ik mooi met mijn NS Keuzedag-kaartje. Denk ik nog.

Vanochtend gaat de website Museum.nl waar je dit kan boeken open. Dat gezegd hebbende: het is wel een operatie waar je even voor moet gaan zitten. Mailtjes, verificatiecodes, apps. Enfin, de aanhouder wint. Máár, de sneltestlocatie ligt ver buiten Assen-Centrum, en wel bij het TT-terrein. Wie verzint dat nou! Als ik daar met het OV wil komen ben ik wel vier uur onderweg! En dan weer met een 1-x-per-uur-bus naar de stad.

Zwaze weet te vertellen dat mensen die naar het Joods Historisch Museum in Amsterdam willen zich in de Bijlmer kunnen laten testen. En in de krant lees ik dat de hele pilot in het water gaat vallen door deze idiote testlocaties. Dan denken mensen ‘Laat maar’. Ik ook.


Geen opmerkingen: