zaterdag 10 april 2021

Nieuwe bomen

Toen ik mij ging oriënteren op wonen in Utrecht viel het me extra op hoe ‘stenig’ Utrecht was. Weinig bomen. Amsterdam heeft voor mijn gevoel veel meer groen. De meeste Utrechtenaren die ik kende hadden trouwens die beleving niet. Maar ja die wonen dan ook in de buurt van de singels, het Wilhelminapark, het Griftpark en de wijk Oog en Al. Zuilen waar wij wonen is een redelijk stenige wijk maar wij wonen aan een parkje en vlakbij de Vecht die ook omparkt is. Dat was een duidelijk selectiecriterium. 

Als er nieuws is over nieuwe bomen in de stad veer ik altijd op. Gisteren was ik op de Neude voor en een kindercadeautje in de speelgoedwinkel Pinokkio en een nieuwe wandelkaart van de Utrechtse Heuvelrug bij reisboekwinkel Interglobe Beide winkels in de Vinkenburgstraat bij de Neude. Stonden er ineens allemaal nieuwe bomen! Er werd nieuwe bestrating aangelegd met pittoreske kleine keitjes. Wat ik altijd een naar plein vond met alleen maar horeca was ineens weer aantrekkelijk. Er staan nu geloof ik weer zestien bomen. Dat er jarenlang bijna geen bomen stonden was trouwens geen beleid, dat kwam van een kastanjebomenziekte waardoor al die bomen gekapt moesten worden.

Geen opmerkingen: