maandag 26 april 2021

Strijkkralen

Met de Bébé’s (nu 4 en 3 jaar) speel ik kwartet en we maken figuren met strijkkralen. Het is lang geleden alweer dat ik op ze oppaste, maar het gaat helemaal smooth en makkelijk. Wat worden ze groot en wat zijn ze slim. En vol vertrouwen. En blij.

Strijkkralen is vergelijkbaar met (vroeger) Ministeck maar dan anders. Het is veel en geduldig werk voordat je zo'n figuur af hebt. Ik mag de krokodil, dus die maak ik met groene (en gele en blauwe) kralen (links). Bébé1 vindt dat niet goed, ik moet het doen zoals zij (rechts). Er zijn ook niet genoeg groene kralen voor mijn aanpak. Ik word er heel blij van, het is net zoiets langdurigs en geduldigs als mandala's kleuren.

Bij kwartetten zijn hun spelregels wel even wennen. Ze spelen met open kaarten, ze beleven nog weinig competitie.

We hebben nu ook hun jonge babybroertje erbij. Die is ook alzo zonnig. 

Geen opmerkingen: