donderdag 15 april 2021

To be or not to be vaccinated

Sinds ik geprikt ben zie en hoor ik aan een stuk door vragen en strategieën om mij heen: hoe een afspraak te krijgen. Ineens is de prik dichtbij. Sommigen hebben hem al. Anderen nog niet. Het verschilt per stad en per leeftijd. De oude tante van 94 in Den Haag is nog niet geprikt. Ga er achteraan! zeiden wij. Bel de huisarts! 

Onder ongeveer-leeftijdgenoten is vraag 1: Hoe oud ben jij dan? Bij het koor blijk ik de eerste die geprikt is. Wáár ben je geprikt? Huisarts of GGD? Hoe ben je benaderd? Telefoontje of brief? Heb je er last van? 

Sinds vandaag kan geboortejaar [1952] zich aanmelden voor een prik. En allerlei categorieën in de zorg en kwetsbaren ook. Dat valt te lezen op diverse websites. Je hoeft niet meer de brief af te wachten, maar kunt je ook online aanmelden, al moet je wel echt tot de categorie behoren die expliciet aan de beurt is. 

Omdat ik toch nog niet aan de beurt was keek ik er tot deze week niet naar. Nu het actueel is natuurlijk wel. Bobby is vanochtend gebeld door de huisarts dat hij ook mag komen.

Ik ken niemand die geen prik wil. Iedereen wil een prik, ook AstraZeneca.

In de gymnastiek-app worden voortdurend geestige grapjes doorgestuurd.

Geen opmerkingen: