zaterdag 16 december 2023

Merry merry merry

De dirigente van mijn Bilthovense zanggroep organiseert elk jaar december een workshop Christmas Carols. De Bayerische Freundin is er gek op, zoals zij ook gek is op kerstversiering, en daarom ga ik mee. Morgen hebben we ook nog een afsluitend zangfeestje van haar beide zanggroepen, met ook Christmas Carols, dus nu heb ik mijn vuurdoop wel gehad. Merry merry merry Christmas. Je moet er niet over nadenken, zegt de dirigente, je moet er gewoon van genieten. In de middag gaan ze ook nog zingen bij winkels in Bilthoven, maar er zijn grenzen. Zeker met dit kouwe grauwe weer. 

De Bayerische Freundin ken ik van het woensdagvondkoor. Sopraan. Zij is er eerder weggegaan dan ik. Nu is ze voor het eerst mee naar Bilthoven. Ze zou al in september maar toen ging het niet. Ik heb heel hoog opgegeven over de dirigente, en ben heel benieuwd of ze even enthousiast is. Dat is ze.

Geen opmerkingen: