woensdag 31 juli 2013

De Nieuwe Waterweg

Laat ik meegaan naar Schoonmama. Heb haar al weer veel te  lang niet gezien.

De dagjes Maassluis zijn zoals voorheen de dagjes naar Mutti in Emmen. De Bos Bloemen. De kopjes koffie (koekje erbij). De verhalen. De broodmaaltijd. Het afwassen. het wandelingetje naar het Havenhoofd. Het zitten aan de Nieuwe Waterweg en dromen van overvaren naar Engeland. De thee. De administratie. De boodschappen. Het koken. Het eten. De koffie. Het Journaal. Back Home.

Ze is hartstikke leuk en lief en aardig en blij dat ik er ben. En ik hou van haar. Maar soms ben ik te ongedurig voor het leven van een 85-jarige en doe ik maar een klein stukje mee, tot en met het programmaonderdeel De Nieuwe Waterweg. Daar zou ik wel een uur of wat willen liggen, en dromen van overvaren naar Engeland, maar het begint zachtjes te regenen. Ik ga maar  huiswaarts.

Geen opmerkingen: