zaterdag 23 juni 2018

Printer

Misschien vraagt u zich af: Hoe is het eigenlijk met haar printer, die ze vijf weken geleden ter reparatie bij de BCC had gebracht ('Low Prices High Service'). Misschien denkt u dat ook niet, maar zelf denk ik het wel de hele tijd.

Anderhalve week geleden ging ik bellen naar de algemene BCC-Klantenservice (omdat je de winkel niet kunt bellen). Na 15 minuten in-de-wacht zei de Klantenservice dat ik de behandeling ook zelf online kon volgen. Dat had ik uiteraard al geprobeerd, maar mijn pogingen liepen steeds vast. Ze konden een melding maken en naar Canon sturen. 'Ja maar', zei ik, 'het zou max 21 dagen duren en daar zitten we toch wel ruimschoots overheen. Kunt u mij niet gewoon een nieuwe printer geven? Ze kosten nog geen 60 euro. Waar slaat dit op?' 'Nee, dat is niet de procedure', antwoordden ze dan weer. 'Wat is uw ordernummer? Wij gaan het navragen. U hoort van ons.'

Natuurlijk hoorde ik niets maar vanochtend is er dan eindelijk het verlossende mailtje: de printer is bezorgd bij BCC The Wall en ik kan hem ophalen. Dus ik er meteen naar toe. Ben benieuwd of er nog een reparatierapportje bij zit, of dat ik gewoon een nieuwe krijg. De verkoper: 'Nee, er zit geen rapportje bij. Maar u heeft geluk! U krijgt een nieuwe printer.' 'En moest dat nou echt 7 weken duren?' vraag ik. 'Nee, dat is niet de bedoeling.'

Ik ben echt chagrijnig. 'Mag ik even klagen', vraag ik. 'Ik bedoel een klacht indienen? Ik kom bij u vanwege de beloofde High Service. Maar op geen enkel moment heb ik daar iets van gemerkt. Ik kan de winkel niet bellen. Als ik de klantenservice bel sta ik 15 minuten in de wacht en kunnen ze ook niets anders zeggen dan we noteren uw vraag. En dan krijg ik geen antwoord.' 'Ja, maar u kunt wel naar de winkel máilen', zegt de verkoper. 'Dan zoeken wij uit hoe het met de reparatie staat.’ ‘Maar u antwoordt niet op mailtjes', zegt ik. Hij reageert niet eens met iets eenvoudigs als: ‘Mevrouw wat vervelend en sorry.’

Nu nog de printer installeren. Ik zie alweer honderd beren op de weg, vanwege dat hij alles via de wifi wil doen, en dat wil ik niet. Ik wil gewoon een printer aan een kabel. 

Als ik zes weken geleden de kapotte printer zes had weggebracht en zelf een nieuwe had gekocht voor 60 euro, dan had ik dit alles niet beleefd. Ik geloof dat ik dat beter had kunnen doen.

Geen opmerkingen: