zondag 10 juni 2018

Rabarber rabarber rabarber

Wegens de aanhoudende warmte moet ik dezer dagen   elke avond gieteren, dus de liefde voor de groenten neemt weer wat toe. De rabarber (die ik in april plantte, die in mei helemaal niets deed en waarover Zwager4 een maand geleden heel overtuigend zei: ‘Rabarber doet het eerste jaar nóóit iets’) doet het nu ineens toch wél. Die heeft blijkbaar een lange aanlooptijd nodig. Rabarber vind ik geweldig. Dat oerwoud.

Rabarber is lastig om te fotograferen, laat staan om te tekenen. Ik ben er uren mee bezig en vind 't resultaat hoogstens wel aardig, ik ben niet helemaal tevreden. Er is geen focus. Maar dat heb ik wel vaker, en ik plaats de tekening toch maar op de Facebookpagina 'Iedere Dag een Tekening'. Daar vliegen de complimenten mij weer om de oren. Heerlijk is dat. En dan denk ik milder: ‘Ach, best leuk’. Rabarber rabarber rabarber.

Geen opmerkingen: