maandag 18 juli 2022

De Tuinen

Ik maak me natuurlijk wel een beetje zorgen over al-mijn-tuinen in de vakantie. Met al die hitte en droogte. Nou ja, in het ergste geval verdroogt alles en pakken we het na de vakantie vol goede moed weer op. Vooralsnog is het in de al hete ochtend fijn toeven op de volkstuin. Veel bomen in de buurt en schaduw en vogeltjes die me komen vergezellen, ook ìn het huisje.

En bij elk zorgje denk ik: waar maak je je druk over als je het beziet in het licht van de toestand van de wereld. De klimaatcrisis, de hitte, de droogte, de oorlogen, de dictaturen, de Taliban, politieke gevangenen, de vluchtelingen wereldwijd…. En bij ons gaat gewoon luxe door zoals het ging met vakanties, consumeren, afval produceren, ieder-voor-zich. En ieder doet maar zijn/haar best op zijn/haar kleine vierkante centimeter. 

Geen opmerkingen: