zondag 31 juli 2022

Wandelaarsters

Na het vorige nogal heftige boek over een stervende oude vrouw nu wat luchtiger lectuur. Ik ben ook al halverwege Gesprekken met vrienden van Sally Rooney, maar ze begon me wat te vervelen. Het leven en de gesprekken van een 22-jarige zijn niet altijd boeiend meer voor een zestiger. Ik was het gaan lezen omdat ik het boek bij meerdere mensen (van mijn leeftijd) had zien liggen. Een must read leek het wel. 

Nee dan dit. Een echt vakantieboek. Vier dames gaan op een pittige wandelvakantie op Sicilie, een soort pelgrimage. Ze hebben allemaal nogal wat kwesties aan de hand in hun leven. Een vrouw (Lot) heeft een (stiekem) homoseksuele echtgenoot, wat haar beste vriendin ontdekt heeft. Een vrouw (Joy) is actrice in tv-series maar krijgt geen rollen meer. Een vrouw (Hannah) is psychotherapeute en heeft een tuchtzaak aan haar broek hangen. Een vrouw (Bibi) heeft een vergevorderde hersentumor en wil zich niet meer laten behandelen. Vincenzo is hun reisleider. Ze hebben het allemaal nogal te stellen met elkaar en met zichzelf. Het is wel onderhoudend. Bobby herinnert zich dat ik twee jaar geleden ook zoiets in mijn tas vakantielectuur had.

Geen opmerkingen: