dinsdag 5 juli 2022

Het begin van de iconostase

Het begin van de iconostase. Ik heb inmiddels een stuk of twaalf stuks ingelijste schilderijtjes en nog geen idee hoeveel ruimte die innemen. De lijstjes staan maar op mijn kantoortje te wachten op het idee. Dat maar niet komt. Vandaag maar eens met het stapeltje naar de tuin.

En daar komt het. Er moeten nog zeker 12 schilderijtjes bij. Ik denk aan mandala’s, labyrinten, runentekens en meer van die eclectiek. Nu wil ik er ook oosters-orthodoxe muziek. 

Ineens weet ineens waar het idee van dit kapelletje vandaan komt.  Toen Bobby en ik in 2013 in Macedonië op vakantie waren bezochten we een kapelletje aan het Meer van Ohrid en daar hoorde ik schitterende hemelse muziek van de Servische zangeres Divna. Bij nader onderzoek bleek ze Divna Ljubolevtic (1970) te heten. Toen kon ik die nergens kopen. Nu is ze omstandig te beluisteren op YouTube en Spotify.

Geen opmerkingen: