dinsdag 12 juli 2022

De nieuwe buren

Een tuinbuurvrouw heeft ons uitgenodigd voor een kennismakingsetentje. Samen met háár buurman aan de andere kant, die in de Beatrixlaan direct achter ons blijkt te wonen. En zijn vrouw - die nooit op de tuin komt - blijkt bij mij op gymnastiek te zitten. Stadsdeel ons dorp Zuilen.

Het is een bijzonder leuke kennismaking. De tuinbuurvrouw is echt van de eetbare tuin. Zo heeft ze heel veel brandnetels waar ze soep en pesto van maakt. Erg lekker. En allemaal eetbare bloemen door de salade. Heel feestelijk.

Na het eten doen we een rondleiding door alle drie onze tuinen en huisjes en wisselen we ervaringen uit over dakgoten en doorgezakte vloeren. Ik ben verpletterd door hun plantenkennis en zij op hun beurt zijn onder de indruk van de inrichting van mijn huisje en mijn iconostase-in-wording. Ik ben dan wel geen toptuinierster, dat is duidelijk, maar wel een tuinkunstenares.



Geen opmerkingen: