dinsdag 17 juli 2012

Driemaal drie

Dat was me wat met dat pipet. Ik had het immers per ongeluk in een keer leeggespoten in mijn oor, terwijl er op het etiket stond: driemaal daags één druppel. Maar het was wel effectief. De oorontsteking was in een etmaal over. 

Ik ben alweer dagen terug op het werk. Wat is werk weer fijn als je er ongewild uit was. Maar ik ben nog wel doof. Slechthorend. Telefoneren kan alleen aan het linkeroor. De mensen kunnen praten wat ze willen, vooral de ene collega die - slechts een dun systeemmuurtje van mij verwijderd - zo veel en zo hard en zo indringend op de mensen in praat, of op zijn medewerkers, of op zijn bronnen, ik hoor hem nu veel minder. Ik glimlach veel en vriendelijk. En zo hebben we allemaal fijn contact met elkaar.

Vandaag belt de apotheek. Ik wist niet eens dat hij mijn nummer heeft. Hij meldt dat hij vorige week per ongeluk 'driemaal daags één druppel' op het etiket had gezet, maar dat het driemaal daags dríe druppels moest zijn. Wat dan wel weer intrigeert hoe hij daar vijf dagen later achter is gekomen.

Geen opmerkingen: