vrijdag 28 november 2014

Mosellandschaft

We zijn aangekomen in het Moseltal ofwel het Moezeldal. Daar zitten we dan weer op een berg: de Sonnenberg. Ik heb eerst maar eens voor € 22,95 voor een week WiFi in het huisje gescoord. Vorige jaren moest ik naar de receptie of het restaurant en vond ik mijzelf daar in sneeuw en regen net een verslaafde. 

De herfstvakantie begint zoals het altijd begint. Ik vind het een stom huisje, er is niet voldoende licht, ik zie niks, er zijn geen goeie pannen, de WiFi doet het niet, de dvd-speler is kapot... 

Eerst maar eens een lekkere macaronischotel in elkaar flansen en een glaasje lokale ökowein daarbij.  Bestudering van de wandelkaart biedt mooie beloften. Morgen zal alles beter zijn. Hoe zitten andere stellen zo'n eerste dag in zo'n huisje? Dat zou ik wel eens willen zien.

Geen opmerkingen: