dinsdag 25 november 2014

Van Donker Naar Licht

Ik ga naar een avond met experimentele muziek - weer in de Muiderkerk. Ik lijk er wel bijna kind aan huis! Het thema is Van Donker Naar Licht, er is muziek van een gezelschap dat Artplatform Ibiss Music heet, er wordt iets met kaarsjes en glühwein beloofd en de buurt is welkom. 

Het is echt een bijzondere avond. Dat die mensen dat gratis organiseren voor de buurt is al heel speciaal. En die drie jonge muzikanten, die zo'n hele avond in elkaar zetten. Veel buurtbewoners willen graag  een praatje, dat vind ik ook de moeite waard, het zijn bijzondere types weer. De kerkleden storten zich graag op mij, aanspreekbaar als ik er blijkbaar uitzie. 

Ik vind het mooi als er plekke in de stad zijn waar andere dan commerciële wetten en business modellen gelden. Als mensen zonder geld af en toe concerten kunnen bijwonen. Waar idealen de boventoon voeren. Dat vind ik leuk om aan Diana te laten zien, die voorganger is in de oecumenische leken kerkgemeenschap De Duif aan de Prinsengracht. Kom je ook, whatsapp ik. En ze komt. 

Geen opmerkingen: