zaterdag 18 april 2020

Botshol

Botshol. Ik wist nooit waar het precies lag en hoe je er kwam. Ergens onder polder De Ronde Hoep onder Amsterdam. Eerder dan dat ik wist dat een natuurgebied zo heette kende ik een oude dichtbundel van Judith Herzberg genaamd Botshol. Ik vond dat een prachtig woord. En vandaag was ik er ineens. Het is een echte Geheimtipp. We kwamen er doordat ik lid geworden ben van de site Route.nl waar je knooppuntenroutes op kunt vinden. Met goeie kaartjes. Dat wandelt heel plezierig.  

We liepen bij Waverveen, Nessersluis, langs de Waver, polder Groot Mijdrecht... Het riviertje de Waver is de grens tussen Noord-Holland en Utrecht. Voor je gevoel hoort het hele gebied rond Vinkeveen bij Noord-Holland, maar het is dus provincie Utrecht. Daar ligt vast veel vaderlandse geschiedenis aan ten grondslag. Wat is het leuk om hele nieuwe stukken in de eigen buurt te ontdekken. 

Verder lezen:
- Over de bundel Botshol van Judith Hetzberg:
- De route: https://www.route.nl/wandelroute/299173/wandelen-door-vinkeveen-en-waverveen
- Polder Groot Mijdrecht:

Geen opmerkingen: