zondag 26 april 2020

Thuisblijfhulp

Vanmorgen las ik een interessant artikel van reisschrijver Paul Theroux over thuisblijven, en over literatuur over thuisblijven, dat besluit met boeken over wandelen, en uiteindelijk is het een pleidooi voor wandelen. Het stond in The Wall Street Journal. De boeken die hij bespreekt zijn onder andere Voyage autour de ma chambre van Xavier de Maistre, brieven van Emily Dickinson aan een vriendin, De tao van het reizen door Theroux zelf...

Sindsdien denk ik steeds: zal ik wandelen, of thuisblijven, of zal ik een boek lezen, bijvoorbeeld over wandelen? Of over thuisblijven? Ik heb een rijtje boeken over wandelen in mijn spiriboekenkast. Als ik er via de literatuur wat over schrijf dan is wat ik al weken intuïtief doe, misschien wat meer filosofisch en literair ingebed. 

Maar heb ik dat nodig? De zon schijnt zo mooi, ik ga eerst maar weer naar buiten. Haarzuilens maar weer eens.

Geen opmerkingen: