maandag 13 april 2020

Slagschaduw

Einde middag gaan we nog even naar Landgoed Beerschoten bij De Bilt. Voor de frisse neus. Even vergeten dat in gemeente De Bilt is alle parkeerplaatsen bij bos en heide met hekken afgesloten zijn. Deze Tweede Passdag is er zelfs Handhaving in levenden lijve. 

De Handhaver vertelt dat we alleen met de fiets en te voet het landgoed op mogen. We moeten de auto maar ergens in de wijk parkeren. Ondertussen word ik ongevraagd gefilmd. ‘Word ik gefilmd?’ vraag ik ontstemd aan de handhaver en de cameraman. ‘Het is maar voor RTV Utrecht’, zegt de cameraman, ‘voor een itempje over de handhaver.’ ‘Maar u filmt mij, en niet de handhaver.’ mopper ik. ‘Dat wil ik niet.’ ‘Wilt u dat niet?’ ‘Nee dat zeg ik’, zeg ik, ‘dat wil ik niet.’ Ik zou als ik jou was maar niet naar RTV Utrecht kijken vanavond, adviseert Bobby.

Maar verder is het er zo tegen vijven leeg en prachtig. Dit is het Paraplulaantje, met slagschaduwen.



Geen opmerkingen: