donderdag 2 april 2020

Exto

Uren ben ik bezig geweest met Exto.nl. Een paar jaar geleden lukte het me nog helemaal niet, nu kom ik een stuk verder. Dat ik inmiddels zoveel meer tekeningen en reeksen heb helpt daar erg bij: bloemen, groenten, vogels, heiligen, rouwende beelden, landschappen, gebouwen...  Boven/achter de site hangt een instantie die checkt of alles goed is en pas dan word je online gezet. Vannacht kwam er een mailtje dat het nog niet helemaal goed was met een verwijzing naar de eisen. Zo niet dan krijg je een afwijzing. Ik had nog niet officieel een verzoek ingediend. Dat heb ik nu wel gedaan.

Er zit ook een verdienmodel achter. Als je wilt adverteren en verkopen via hun site dan moet je gaan betalen.

Wat ik leuk vind aan die site is dat de afbeeldingen ook als ansichtkaart besteld en verstuurd kunnen worden. Al is ansichtkaarten versturen minder populair dan zeg tien jaar geleden. Ik vraag me nu wel af of ik de plaatjes juist voor die  ansichtkaarten misschien allemaal moet bijsnijden. Dat is dan weer een halve dag werk.

Geen opmerkingen: