donderdag 23 april 2020

Ruis

Zoom4Two op de laptop
Het gesprek met de mevrouw van het vrijwilligerswerk via Zoom gaat heel voorspoedig. Geen technische verstoringen. Ik posteer mij ordelijk in de woonkamer, de kijker heeft uitzicht op de cd-kast. De vrouw (het meisje) heeft achter zich een zwart laken. Wat zit er achter dat zwarte laken, vraag ik meteen. Beeld geeft wel veel ruis in het gesprek, is mijn ervaring. Dat zwarte laken is om de aandacht af te leiden van de troep in haar kantoortje. En verder hebben we een aangenaam gesprek van ruim een half uur. Wel droom ik af en toe een beetje weg omdat ik vooral talking heads zie (zij en ik) en ik daar op tv ook regelmatig bij wegdrijf. Het afronden van het gesprek met conclusies en concrete afspraken gaat ook nog niet zo zoals in real life. Maar dat kan ook komen omdat we geen real life relatie hebben nog. Maar het viel niet tegen. Ik sloeg er niet van dicht.

Dezelfde Zoom4Two op de telefoon
Om mijn ervaringen met videobellen nog wat te verrijken vraag ik Hani501 of ik met haar mag Zoomen. Dat is goed. Zij heeft er ook geen ervaring mee. Ik maak een Meeting aan tussen 21u en 21.30u. En nodig haar uit per mail voor deze Meeting. Zij krijgt een link en als ze die om 21u aanklikt dan komt ze meteen in mijn scherm terecht en ik moet haar toelaten. Zij vindt mij wel een beetje officieel zo netjes aan mijn eetkamertafel. Statisch. Zij zoomt met de telefoon, die zo dichtbij haar gezicht is dat het beeld een beetje vervormt. Bovendien wil ze liever dan zichzelf alle plantjes op het terras laten zien. En dan valt de stroom uit. Ik maak het allemaal mee as we speak. Kortom: veel geleerd vandaag.

Geen opmerkingen: