woensdag 22 april 2020

Oudewater

Fietsrondje naar Oudewater en weerom. Ik was geloof ik nog nooit in Oudewater. Stadje van de Heksenwaag. Het is een soort klein Gouda. De hele tocht in het rond is 63 km. Ik hàd een wat kortere tocht uitgestippeld, maar het stukje tussen knooppunt 88 en knooppunt 97 is vanwege het Corona-virus afgesloten. Dus rijd ik vanaf knooppunt 88 naar het zuiden - terug naar IJsselstein. 

Er staat een straffe wind, maar met de e-bike is het net te doen. Wauw wat is het daar mooi. Ik moet bij bestemmingen deze kant op wel steeds eerst door Leidsche Rijn heen, en de A12 oversteken, of er onderdoor, maar daar zet ik me maar overheen. Want het is daar prachtig.

Zo’n stevige fietstocht doet echt goed. Het is hard werken maar het loont zo de moeite. En zover in mijn eentje fietsen heeft de louterende werking van een retraite. In Oudewater is er een onverwachte beloning op de markt bij een viskraam: een portie kibbeling. 

Geen opmerkingen: