woensdag 29 april 2020

Een vroege courgette

Sinds de corona-uitbraak vind ik het moeilijk om onderwerpen te vinden om te tekenen. Twee jaar geleden inspireerde de moestuin me enorm en tekende ik in dat genre verse sla, doperwtjes, bietjes, rabarber, jonge kool, en wat al niet. Misschien waren de seizoenstuinen in respectievelijk Overvecht en Oud Zuilen oerder en inspirerender dan de huidige moestuinbakken...

Of het is de algehele toestand in de wereld waardoor ik me niet kan focussen en concentrereren. Als ik iets probeer dan denk ik 'Mwah, wel aardig, maar dat is dat dat'. Ik ben er niet speciaal trots op. Meestal helpt het als ik hem op de Facebookgroep 'Iedere Dag Een Tekening' zet, daar zijn ze heel aardig, dan komen er vanzelf complimentjes. Als het niet zo goed komen er enkele, als het beter is komen er tien tot twintig.

Ik zie dat Zen Zien Tekenen nu tekencursussen online aanbiedt. Dat zou misschien wel goed voor mij zijn.

Geen opmerkingen: