woensdag 6 mei 2020

De theatervriendin en de vriendin-uit-Heeg

Het is wel erg leuk om te doen, de vriendinnen. Vier het leven. Dat we een keer samen naar Carré gingen, een verjaardagscadeau van haar, en dat we er allebei halverwege weer weg gingen, omdat we het niet zo goed vonden. En dat we naar De Meern gingen naar een toneelstuk in een weiland met diner na. En naar Sven Ratzke in de Stadsschouwburg. En nog veel meer.

Het was een zakelijke foto van het werk. Ze stuurt hem meteen door naar collega's. Eerste complimentje: 'Ik ben even helemaal gesmolten door de geschilderde versie van jouw portret. Wat lieflijk en landelijk. En blij dat je er blij mee bent. Wij blij.'

Vandaag beoefen ik simultaan tekenen: ik werk aan twee portretten tegelijk. Terwijl het ene droogt voor de volgende fase kan ik met het andere door. De-vriendin-uit-Heeg is ook de-vriendin-uit-Amsterdam, maar ik tref haar voornamelijk nog te Heeg vanwege het plattelandsleven aldaar en de vele vogelen des velds.

Geen opmerkingen: