zaterdag 9 mei 2020

Recycling

Vanwege dat het zo druk is bij de Utrechtse Milieustraat ligt een van onze oude parasols nog achterin de bolide. De Kringloopwinkel was tot nu toe dicht. Bij de Milieustraat hebben ze ook een afdeling voor bruikbare spullen. Maar bij de Milieustraat mogen mensen/auto’s in de Coronatijd maar mondjesmaat hun afval wegbrengen. Er staat een lange rij auto’s voor te wachten. Moet je maar net willen. Nee dus. 

Zo kom ik mét de overtollige parasol aanrijden bij Hani501, wier nieuwe pergola nog niet overwoekerd is met wijnranken en druiventrossen. Wat het uiteindelijke idee is van het terras. Jee, wat is het daar knetterzonnig! ‘Ik heb tijdelijk een parasol nodig’, zegt Hani501. ‘Ik heb toevallig een parasol in de achterbak’, zeg ik. Hoe conversaties kunnen verlopen. Dus zo hangt mijn ex-parasol - van de Kwantum te Emmen - nu aan een pergola te Heeg. 

Geen opmerkingen: