dinsdag 5 mei 2020

Naar de mondhygiëniste

De mondhygiëniste is weer begonnen. Ik krijg lange mails met instructies. Zo mag je niet komen als je verkouden bent of verhoging hebt, moet je voor de voordeur wachten tot je telefonisch binnengeroepen wordt, ze willen geen wachtkamertaferelen. Maar terwijl ik buiten sta te kleumen belt de mondhygiëniste niet. Ze is doof, zou dat ermee te maken hebben? Enfin, uiteindelijk bel ik maar zelf en doet de receptioniste open. Die richt een soort laserpistool op mijn voorhoofd en rapporteert: 35.7. 

Handschoenentjes, antibacteriële spoelmiddelen, een mondkapje en een spatklep...

Het is een vreemde dag om naar de mondhygiëniste te gaan. Het is immers 5 mei, Bevrijdingsdag, 75 jaar bevrijding. Mogen ze geen vrij?  De stad is weer doodstil, waarschijnlijk omdat de meeste winkels dicht zijn. Van de Burgemeester Reigerstraat tot huis passeer ik onwaarschijnlijk veel Albert Heijns. Sommige zijn gesloten, maar gelukkig niet alle.


Geen opmerkingen: