dinsdag 12 mei 2020

Feel good

Gelezen: Regen en sterren van Maeve Binchy. Een boek in de categorie feel good. Ik kocht het zaterdag in de Boekenschuur te Heeg. Voor Tante Mies. Ik herinnerde me dat ik bij Schoonmama in het verpleeghuis enorm gescoord had met een Grote Letter Maeve Binchy. Ik vertelde dat aan Hani501, dat ik hoopte dat dit dan misschien boeken waren voor de nogal kritische tante, en een gezette heer van 70 in een iets te strakke fietsersoutfit begon mij omstandig te vertellen dat hij Maeve Binchy ook heel goed vond. Zij is een Ierse schrijfster van goede romans en wat middelmatige. Deze valt denk ik wel in de categorie middelmatig. En dat is precies wat ik aan kan dezer dagen. 

Vier mensen op een Grieks eiland: twee mannen en twee vrouwen. Eenlingen. Een Amerikaanse academicus, een Ierse verpleegster, een Duitse tv-presentatrice en een Engelse zoon van een succesvolle zakenman. Ze zijn alle vier voor langerebevriend en involved. Allemaal dragen ze een pijnlijke historie en grote bitterheid aangaande die historie bij zich. En niet alleen zij, dat geldt ook voor de eilandbewoners. Dus we lezen veel aftastende gesprekken tussen twee drie en vier. We zien iedereen alleen worstelen. En louteren uiteraard, anders werd het geen feel good

Geen opmerkingen: