woensdag 25 oktober 2023

Druiven

Nu lig ik te wachten tot het weer over is. De fases van de griep spoelen aan mij voorbij. Oorpijn. Niezen. Hoesten. Gisterochtend deed ik nog een interview in het Park met een wijnbouwer. Onder de noemer Stadswijngaard heeft hij al drie wijngaarden opgezet in de stad. Een bij een boerderij bij Lunetten, een in de binnentuin in de binnenstad, en nu dus een in ons Park. Het is een hele wonderlijke plek tussen de voetbalvelden met kunstgras op een depot van de gemeente waar ze de grasmaaiers in opslaan. Dat depot is (deels) toedekt door aarde waardoor er een soort heuvel is ontstaan. Dat wordt nu een Druivengaard. Het is een heel verhaal. 

Hij werkt met vrijwilligers. Zijn ideaal is stadsmensen de kans geven om met hun handen in de aarde te werken. Hij heeft een vierdaagse baan in de ict bij een ministerie, en doet dit erbij. Heel leuk. Geveld door de griep als ik ben heb ik alleen geen puf om het uit te werken.

Geen opmerkingen: