zondag 1 oktober 2023

Oktoberzon

Oktoberzon. Onvoorstelbaar mooi weer. Desondanks baart de stiltewandeling enige zorgen want ik krijg ineens afzegging na afzegging in de mail. Zelfs medeorganisator Nieuwe Wilma is ziek en ook Bobby gaat vandaag niet mee.
 
Vanmorgen keek ik naar het zondagochtend tv-programma  ‘De Verwondering’ waar Annemiek Schrijvers Mirjam van der Vegt te gast had, een auteur die veel met/over stilte doet. Ze had het onder andere over het ongemak dat stilte kan oproepen, en dat je daar dan doorheen moet, en dan is het waarschijnlijk over.

Dat heb ik vandaag met die afzeggingen. De afzeggers hebben griepjes, pijntjes, andere bezigheden, geen energie, you name it. Ik wil toch niet met zijn drieën? Maar ik ga toch. 

Dus de eerste helft van de wandeling voel ik me nog een beetje uitgewoond door die onrust, maar het natuurgebied is zo mooi, ook dat die drie deelneemsters wél kwamen, dat ik aan het einde helemaal dankbaar ben.

Het tv-programma De Verwondering.

Geen opmerkingen: