zondag 25 december 2011

Heerlijk Klonk

Op Dia's Facebook-pagina heeft ze het over het Ere Zij God. Hoe je altijd weer moet janken als je dat hoort en al dan niet meezingt. Door het zoeken naar een link naar bladmuziek van 'Ik kniel aan Uwe Kribbe Neer' komt ik terecht een een pagina van ene Jan Wolters die allemaal gratis bladmuziek heeft geplaatst, waaronder heel veel kerstliederen. Waarvoor dank. Ik loop alle titels langs en denk Om welk kerstlied ga ik het hardst huilen? Ik denk dat det is: 'Heerlijk Klonk Het Lied Der Eng'len'.

Kerst in de katholieke kerk is het niets helemaal mij. Die hebben 'onze' muziek niet. Maar ik durf niet goed naar een protestantse kerk vanwege die jank. Woonde Marg mar hier. Dan konden we samen. Als ik naar dat voorspel luister dan voel ik weer dat enorme verwachtingsvolle dat je als kind had van de kerstdienst.





Geen opmerkingen: