zaterdag 17 december 2011

Veilig bij Oma

Zus1 en Zus4 hebben Mutti 's huis verder uitgeruimd. Voor mij heeft Zus1 uit Emmen nog een hoge houten kruk meegenomen, die als plantentafeltje dienst kan doen. Dé oplossing voor de studeerkamer die per week verder opknapt. Er moeten een paar plánten in, adviseerde Nichtje ongevraagd. Ik ben niet altijd even gediend van ongevraagd advies, maar dit was meer dan welkom. Ik ga er nú al voor mijn plezier zitten. Voor een plant kan ik die kruk van Mutti goed gebruiken

Zus1 heeft haar jongste kleindochter te logeren en die is heel verschrikt van mijn aanwezigheid. Ze durft me niet aan te kijken en zit vastgeklemd bij Oma op schoot. Dat is Lúcie, zegt Zus1 geruststellend, maar dat helpt niet. Geeft niet, zeg ik, ik vond vroeger oudtantes ook heel eng.

Daarna ga ik met kruk uit Emmen naar Intratuin in 's Graveland voor veel vers groen in huis. 

Geen opmerkingen: