vrijdag 8 maart 2013

Gepiept

Wat zullen wij deze vrije vrijdag Vrouwendag 8 maart eens gaan doen? De belastingaangifte invullen! Niet het dóen, maar het gedáán hebben is een feest.

Ik kan er toch zó tegen opzien! En ik weet: ik ben niet de enige. Al die jaren dat ik een Eigen Woning had die belastingtechnisch gekoppeld was aan Ex & haar Zaakjes heb ik de enorm ingewikkelde aangifte door haar accountant láten doen. Sinds twee jaar ben ik echter een eenvoudige huurder en doe ik het zelf.

Het invullen van het (reeds grotendeels ingevulde formulier) blijkt een eitje. Er zijn momenten dat je kunt struikelen, namelijk als je je inlognaam van je DiGiD of je wachtwoord niet meer weet, en - zoals in mijn geval - dat ze ineens mijn rekeningnummer niet meer kennen en daartoe dien ik met de hand een formulier in te vullen en per snailmail naar Apeldoorn te sturen. Maar al met al belsuit ik niet in paniek te raken en alles op te lossen en is het in twintig minuten gepiept.

Geen opmerkingen: