vrijdag 29 maart 2013

Hit the road

Niet omdat ik zo van autorijden houd, maar omdat er zulke leuke mensen/initiatieven in de buitengebieden van ons kikkerlandje zijn, raak ik nu weer in Middelburg verzeild. De Routeplanner zegt dat t vanaf Amsterdam 2.07 uur rijden is, wat ik niet geloof en inderdaad, het is minstens een half uur langer. Het kan zijn dat ik onder Breda door rijd van invloed is. Maar het voordeel van die route is dat ik maar vier onbekende verkeersknooppunten hoef te trotseren in plaats van zeven.

De terugweg besluit ik tot een alternatieve route met enige Zeelandbruggen. Daar heb ik nog jeugdsentimenten over. Wij gingen vaak naar Zeeland op vakantie toen ik klein was. Uit die tijd herinner ik mij de aanleg van Zuidelijk Flevoland, je reed over de dijk met aan beide kanten water en de Zeelandbrug. Wat vond ik díe eng! De alternatieve route is tweebaans en telt vele stoplichten. eigenlijk jakker ik er alleen maar doorheen. En nog duurt de terugweg drieënhalf uur.

Ik wil wel weer eens naar Zeeland op vakantie!

Geen opmerkingen: