zaterdag 16 maart 2013

Truus gaat uit wandelen

Door de app 'Moves' ga ik echt meer bewegen. Men kan toch niet haar dag afsluiten waarop men niet gelopen of gefietst heeft? Als een couch potato? Ik doe een rondje Utrechtse singels. Mooie slingerende gracht met oeroude bomen en fotogenieke bruggen.

Wat zijn de bomen nog kaal! Geen greintje groen nog. Alleen hier en daar wat sneeuwklokjes en kroki op de grond. En aan het eind van de rit mooi weer 54 minuten wandelen gescoord.

Truus gaat uit wandelen, valt mij in als kop. Ik vraag me af of iemand dat wat zegt. Het was de naam van een dameszanggroepje in de jaren tachtig. Ik weet niet eens of ik ze ooit gehoord heb. De naam vin dik maar raar, maar die ben ik blijkbaar nooit vergeten.

Ik hoor verschillende reacties op de Moves-app. Sommigen vinden het heel leuk, anderen krijgen een naar big-brother-is-watching-you-gevoel. En de app vraagt veel stroom dus hij trekt je telefoon snel leeg.

Geen opmerkingen: