maandag 25 maart 2013

Schepje extra

Ik ben regelmatig bezig over de zin, doel en werking van social media. Mensen zetten daar al dan niet bewust/bedoeld een beeld van zichzelf en de wereld neer. Over het algemeen is dat een positief beeld, want de vuile was hang je tenslotte niet buiten. Als volger kun je daar van alles bij denken of voelen, zoals: wat hebben die-en-die toch een succesvol rijk leven. Waarom-heb-ik-dat-niet?

Dat ik af en toe ook over zaken als ziekte en lijnen blog - behalve over films, boeken en muziek - schijnt kwetsbaar te zijn. Zelf ervaar ik dat niet zo, trouwens. Het is allemaal het leven zelf. Daar gaat dit blog over.

Dit als aanloopje over het oppimpen van mijn foto's. Ik heb een app-je genaamd CameraPlus, waarmee ik elke vastgelegd moment een schepje extra kleur en kader meegeef. Dat doe ik geloof ik om de beschreven werkelijkheid een fictief accentje mee te geven. Tenslotte is niet alles waar wat hier staat.

Zo fotografeer ik onwerkelijk mooie landschappen, al zeg ik het zelf. Kan me voorstellen dat u zich af en toe afvraagt: 'Waar is dit? Is this Holland? Of is ze plotsklaps in The Rocky Mountains?' Het zou zelfs kunnen dat ik u jaloers maak, omdat ik de dingen mooier maak dan ze in werkelijkheid zijn.

Dan was ik dus gewoon in Driebergen-Zeist. U zou er ook eens kunnen gaan kijken. Dat is het idee. En ja, het was er grijs, guur en snijdend koud. En toch vond ik het mooi. Ik meen dat dat op de een of andere manier beter te zien is op onwerkelijk opgepimpte foto's. En ik hoop dat u dan denkt: Goh, daar zou ik ook eens kunnen gaan kijken.

Vanavond doe ik trouwens mijn avondloopje weer langs het ouwe getrouwe Amsterdam-Rijnkanaal. Zo naar koud akelig en donker, dat daar dus geen plaatje van komt.

Geen opmerkingen: