zaterdag 23 maart 2013

Maria!

En natuurlijk zijn er als je door Antwerpen slentert weer vele kerken en kapellen met de prachtigste Mariabeelden. Maria..., I never stop singing Maria!

Ooit kreeg ik van mijn eerste geliefde een Mariabeeld op mijn verjaardag. Ik was een jaar of 25 en had een onbegrepen snik naar Mariabeelden ten toon gespreid bij een winkeltje om de hoek waar wij woonden. Het was van wit porselein en ingetogen. Ik was heel blij met dat cadeau.

Maar toen ik jaren later ging samenwonen met de twééde geliefde die erg antireligieus was, deed ik het Mariabeeld weg. Het paste niet meer in het concept. Bij de verhuizing bood ik alle dingen niet mee mee mochten aan aan de toenmalige verhuishulpen. Wie wil mijn Mariabeeld? 

Eerste Ex was daarbij. Oei. Zij heeft het toen meegenomen. Maria!

Geen opmerkingen: