dinsdag 21 januari 2014

Drank!

Cas komt eten, buurtbewoner, met wie ik eens in de zoveel tijd een wijntje drink bij Het Badhuis. Ik drink niet meer hoor, waarschuw ik. Voor hem heb ik wel biertjes. Ik vind het even gezellig als altijd. Ik hoop hij ook. Wat er verandert is dat ik eerder denk: Zo, het is genoeg geweest, het is bedtijd. 

Bij DWDD een item met Connie Palmen over een - naar het schijnt briljant - boek over waarom schrijvers drinken. Ze heeft een glaasje water voor zich staan. Blijkbaar is ze gestopt met de alcohol. Waarom is ze gestopt? Omdat een hele lieve vriendin haar voorzichtig had gezegd dat ze zo naar was geworden. DWDD-tafelheer Paul de Leeuw vraagt gretig aan haar: Hoeveel drónk je dan? Connie zwamt er een beetje omheen, maar hij is vasthoudend: Nee, hoeveel!?!

Geen opmerkingen: