zaterdag 25 januari 2014

Motorolie

Sinds vorige week zaterdag stinkt het nogal in de bolide als ik langzaam rijd. In de file, in de stad als je een route rijdt met veel stoplichten, en vooral bij het achteruit inparkeren. Ik heb het idee dat er uitlaatgassen binnen komen. Maar zodra ik uptempo rijd is er niets aan het handje. Zolang ik geen tijd vind voor de garage draai ik de raampjes maar wijd open zodra ik het ruik. Wel koud trouwens. Brrr.

Het lampje van de olie licht op: de hoogste tijd voor nieuwe motorolie. Op zich niets bijzonders: mijn oude bolide verbruikt nogal wat olie. Als ik motorkap open om de olie bij te vullen blijk ik na de vorige bijvulling van de olie de knop er niet op terug gedraaid te hebben. Die knop ligt er wonder boven wonder los nog steeds onder de motorkap. Blijkbaar lag hij klem. 

Alle onderdelen onder de kap glimmen van de olie, zwarte smurrie. Ben ik weer aan de dood ontsnapt?

Met meters keukenrol dep ik de zwarte smurrie zo goed en zo kwaad als het gaar weg. En als ik dan weer rijd is de stank ook weer weg.

Geen opmerkingen: