zondag 5 januari 2014

Ai ai Olga als jij niet van mij houdt...

De eerste Zin-in-Zingen-Inloopkoor-middag van 2014. In de Lutherse Kerk aan het Spui. Wat is dat leuk! Dirigente Rinske van der Meer en pianist Martijn Vriesekamp doen dit al 20 jaar en het is weer geweldig!  Er komen minstens 100 mensen op af, echt wel 50+, en zij sporen alle lekenzangers aan uit hun bol te gaan. 

We zingen, alles vierstemmig: 1. Ai ai Olga als jij niet van me houdt; 2. Evereybody  loves my baby (baby cares for); 3. Well you only need the light when it's burning low; 4. Lascia chio piangah; 5. Vive l'amour, vive la compagnie; 6. Auld Lang Syne; 7. Mnogajaleta; 8. Durme; 9. Une Belle histoire; 10. Just a perfect day.

Dat 'Ai ai Olga' is een leuke binnenkomer.  Ik ken het niet. Op Google vind je dan weer uit dat het een kinderliedje annex carnavalskraker is.


Ai ai Olga

Er was eens een ouwe Rus
Die leefde in de Kaukakus
En was verliefd op Olga
Hij zei: 'k Wil met je trouwen zus
Dus geef me maar gauw een kus
Anders spring ik in de Wolga  

Refrein:
Ai ai Olga als jij niet van mij houdt 
Dan spring ik in de Wolga en kind die is zo koud 
Met jouw wil ik de wodka delen
Dansen en de balalaika spelen. 
Ai ai Olga als jij niet van mij houdt 
Dan spring ik in de Wolga en kind die is zo koud 

Maar Olga zei: nee dank je wel,
Ik blijf voorlopig vrijgezel
Want ik zie meer in Iwan
Aan hem schenk ik mijn hart misschien
Hij houdt tot 's avonds kwart voor tien
Mijn hand vast op de divan

Refrein

Maar Olga gaf hem toch geen zoen
Toen moest hij voor zijn goed fatsoen
Wel in de Wolga springen
Hij nam een aanloop van het strand
En haalde net de overkant
En daar ging hij door met zingen

Refrein

"Mnogaja leta"
Predrag Djurdjic on Vimeo.

Geen opmerkingen: