zaterdag 4 januari 2014

Naar de lijstenmakerij

Het is de hoogste tijd de Erna Kuikjes in te laten lijsten. Ik hik er altijd tegenaan, want de lijsten zijn doorgaans vijf keer zo duur als de kunstwerkjes, maar tegelijkertijd máákt de lijst het kunstwerk. Tijdens het kerstdiner heb ik met de gasten over de vraagstukken en oplossingen omtrent deze prenten gediscussieerd, en ik concludeer dat ik naar de lijstenmakerij van Ex moet, want zij is nu eenmaal de beste.

We hebben elkaar vier jaar niet gezien. We doen eerst maar de kunstwerkjes en daar zijn we alras helemaal uit. Een donkerblauwe aluminiumlijst, natuurwitte passepartout ónder de prenten en dan verdiept. Dan gaat ze op de computer calculeren. Ik weet precies wat daar in dat programma gebeurt. Dat is wel een beetje duur, zeg ik. We zijn er niet goedkoper op geworden, grijnst ze. Dan krijg ik beetje korting. Het wordt heel mooi. 

Daarna praten we in een kwartier tijd vier jaar bij. Of veertien. Best leuk weer.

Geen opmerkingen: