vrijdag 6 maart 2015

Preboekenbalstress


Elk jaar is er weer het Boekenbalgedoe, ik-heb-niets-om aan te trekken.-Dit jaar ga met Mandy, 23 jaar. Zij ook in de stress, want niets-om-aan-te-trekken. Zij gaat naar Mango en hop een zwart galajurkje. Ik kan qua model echt geen galajurkje. Ikga naar Boetiek Suzanne aan de Steenweg jurkjes passen. Zij heeft zwierige Ophilia-jurkjes voor de vrouw met het maatje méér. 'Maat 40?' vraagt ze schattend als ik binnenloop. 'Was dat maar waar', zucht ik. 

Eerst steekt Suzanne me in het vrolijke outfitje (plaatje 1. Het stáát wel, oordeel ik weifelend, maar het is een beetje wìld. Ze doet me een grijs vestje aan in plaats van het gifgroene (zie plaatje 2). Dan is het meer ladylike. Ja, zeg ik, het staat wel, maar eh...

Dan probeert ze me in een blauw -zwart jurpje, met een assecoire. 'Ja, dat staat ook.' Maar is dat niet te braaf? Ik neem alles mee en ga thuis wel kiezen. Heb ik de hele zomer jurkjes. Bobby is voor de blauwe. Dan app ik de serie naar deze en gene. Iedereen is voor de blauwe.

Zelf ben ik steeds meer voor de linker.

Geen opmerkingen: