zondag 8 maart 2015

Tuinafscheiding

Er komt een mailtje van onze toekomstige buren Stefan & Diana aan ons en aan hun andere buren Marco & Claudia over de toekomstige tuinafscheiding. Ze hebben vooronderzoek gedaan en voorbeelden bijgesloten. 

Tuinafscheiding is een onderwerp waar een bovenhuisbewoner geen weet van heeft, hoogstens dat dat iets is wat bij anderen kan oplopen tot en met de Rijdende Rechter aan toe. Nu denk ik meteen aan de tuinen van de Geschwister en de verhalen over de buren. Op de site van een tuinprogramma van RTL lees ik dat je het eens moet zijn over de schutting. Als je het niet eens bent moet je jouw schutting 50 cm binnen de lijn van de erfscheiding zetten.

Ik heb meteen een mening. In Noord aan de Couhornerhoek had de woningbouwvereniging prille beukenhaagjes geplant, maar dat duurde te lang en dus pleurden diverse buren hop Gamma-schuttingen neer. Einde sfeer. Ex en ik bouwden zelf een prachtige luchtige latten grachtengroene schutting. Het was veel werk, weet ik nog, maar alleszins de moeite waard. 

Hoewel ik vandaag liefst alle vooronderzoek op welk gebied dan ook uit wil hebben staan vandaag ga ik onmiddellijk op zoek naar wat anders. Want ik vind t maar fantasieloos en massief en dat voor een piepklein tuintje.

Ondertussen verdiepen we ons ook nog maar even in opstal-, inboedel- en aansprakelijkheidsverzekeringen. Voor wie geïnteresseerd is:  600 euro per jaar. 

Geen opmerkingen: