donderdag 12 maart 2015

Terrasweer

Het afscheid nemen begint al een beetje. Ik bel bij Buurman aan voor een rondje Flevopark. In het park aan het grote veld zit een Surinaamse jongen met een drone, die hij net voor de eerste keer oplaat, met wie we ons een tijdje onderhouden. Dan vieren we de buurschap met een biertje met leverworst op het terras van de distilleerderij Het Nieuwe Diep. Uitzicht op een prachtige avondstille vijver.

Volgende week gaat hij weer naar Frankrijk. 'Ben je er nog wel als ik terugkom', vraagt hij, 'begin mei.' Ik weet het werkelijk niet. Volgende week krijgen we de sleutel van het nieuwe huis maar dan moet er heel veel. Stucwerk, de badkamer, de keuken, de vloer, kasten... 'Wie moet er als jij weg bent in de zomer mijn post doen?' 

Hij nodigt me uit naar de Niasstraat, waar we traag naar toe slenteren. Daar bevinden zich zijn favoriete pizzeria Palermo, de avondwinkel en biercafé Joost. Ben ik al die vier jaar hier nog nooit geweest. Het was een echte aggenebbis-straat. Nu geheel opgeknapt. 

Geen opmerkingen: