zaterdag 28 mei 2016

Droom

Ik heb een wonderlijke droom. Voor mijn gevoel duurt die uren en ik kom er niet uit. Het gaat over een herdenkingsdienst over de dichteres Hanny Michaelis. Geen idee waarom, ze overleed in 2007. Er is iets groots statigs landelijks, vergelijkbaar met een koninklijk huwelijk in de Nieuwekerk in Amsterdam. En ik word op het nippertje gevraagd om daar een groot krantenartikel voor te lezen. Maar ik ben niet netjes aangekleed, ik ken het artikel niet, het staat in een oude half vergane krant, ik kan nergens oefenen, dat krantenformaat is  veel te groot, het stuk is veel te lang, ik zwerf van hot naar haar om een plek te vinden on te oefenen. Annette Portegies is de contactpersoon maar die kan ik nergens vinden. Het is heel chaotisch en vermoeiend slapen zo. Waar komt zo'n droom vandaan? Vroeger in mijn twintiger jaren las en deelde ik veel poëzie, en was ik erg dol op haar werk. 

Voor wie geen bundeltje heeft staan en wat gedichten van haar voor de geest wil halen: zie hier: http://www.gedichten.nl/schrijver/Hanny+Michaelis

Geen opmerkingen: