zaterdag 23 juli 2016

Tekenen

Thema van de dag: waarom ga je op vakantie? Welke ervaring zoek je? Vroeger? Nu? Doe je wat je doe uit gewoonte?

Van de week zei ik een keer: volgend jaar ga ik een kloostertocht doen. Van klooster naar klooster. In een kamertje. Genieten van de sfeer, het dagritme en de natuur vlak rond het klooster. Ik ben te oud om alles nog te moeten zien.

Nu ik in Montenegro ben wil ik echt niet meer heel Montenegro doorzien en doorgronden. Ik wil een paar plekken beleven, met de mensen, de mooie stukjes. Maar het oude patroon is: gidsjes en toeristische hoogtepunten. Als je in Montenegro bent dan moet je toch wel de highlights doen. En ik wil liefst alleen maar lezen en tekenen.

Je hóeft toch niet perse te tekenen, zei Schoonmama nog vlak voor vertrek. Ja maar ik wíl tekenen. Dan ben ik gelukkig. Highligts tekenen lijkt de oplossing.

Geen opmerkingen: