dinsdag 5 juli 2016

Tuin

Vandaag ga ik na het werk ondanks vermoeidheid toch naar de buurttuin. Je wilt toch een beetje in contact blijven. Er zijn ineens best veel vrijwilligers. Leuk is dat: al die personages die af en toe voorbijschuiven nu samen in één decor. 

Sinds ik er een paar weken geleden bij het onkruid wieden op het aardappelveld ook aardappelen uitgetrokken bleek te hebben  (ik weet niet precies wat wel en niet onkruid is) en Bart daar tamelijk boos / teleurgesteld over was heeft Suzan heeft mijn coaching op zich genomen. Ga je mee peultjes oogsten? Zij is heel tactisch. 

Ik zeg nog tegen Bart: Ben je er al overheen? Antwoordt hij: Nee eigenlijk niet. Dat helpt ook niet. Ik zou er bijna om wegblijven. 

Liefst wil ik nu alleen nog maar onkruid trekken uit de schelpenpaden. Dan kan ik niets mis doen. Er is een gepensioneerd echtpaar dat ook alleen dat doet: paden onkruidvrij maken. Je kunt het niet oogsten, maar het knapt er wel van op.

Ik probeer wel op te letten wat de geoententuinierders doen. Op de foto de bloemkool die uitkomt.

Geen opmerkingen: