zondag 24 mei 2020

Mondkapjes

Zus2 logeert hier na een twee maanden in isolatie geleefd te hebben. Zij is heel voorzichtig, en ik met haar, en als we gaan wandelen doen we in de auto ieder een mondkapje op. Zij heeft er een van Kruidvat, ik van de Hema. ‘Voor de ervaring’, zeggen we steeds.

Het is een hele kunst, mondkapjes dragen. Het is niet fijn. Mijn bril beslaat steeds dus chauffeer ik maar zonder bril. Achteraf blijkt dat het beslaan komt doordat ik het mondkapje óver de bril schoof.

De kapjes werken niet erg vertrouwenwekkend, wat toch het idee is, maar wij hebben het idee dat wij eerder de mensen schrik aanjagen. Alsof wij Corona hebben. Als we bij thuiskomst onze parkeerplaats op komen rijden kijken de buurmeisjes die er spelen ons verbijsterd aan. Wij zijn weer een ervaring rijker.

Geen opmerkingen: