maandag 30 augustus 2021

La Merkel

Al een tijdje denk ik dat het tijd wordt om Angela Merkel nog eens te tekenen, voordat zij bondskanselier-af is. Politici zijn ook een klein thema in wat inmiddels wel mijn oeuvre mag heten. De Britse Theresa May tekende ik ooit (niet lang voor Boris Johnson het overnam) en ik geloof Barack Obama, ‘onze’ Sigrid Kaag (nog vóór haar verkiezingswinst) en ‘onze’ Marianne Thieme. Vandaag is het zo ver dat ik aan Merkel begin. Er zijn in de zestien jaar dat ze aan de top van de politiek in Duitsland staat heel veel portretten van haar gemaakt en op bijna allemaal kijkt ze grimmig. Een tijdje was ze ijdeler en deed ze geverfd haar en make-up. Misschien probeer ik nog een onflatteuzere.

Wel vaker denk ik dat ik meer politici zou kunnen doen. De koppen van mensen als Boris Johnson en Poetin (en Donald Trump) zijn natuurlijk zeer geschikt. Maar het staat me een beetje tégen om uren met die tronies bezig te zijn.  

Die ik terug kan vinden op dit blog:

Geen opmerkingen: